Generalforsamling og cidersmagning

Alle medlemmer af YogaLife inviteres til generalforsamling 2019 den 15. marts kl. 18 i vores lokaler på Frederiksberg. Officiel indkaldelse er sendt på mail.

CIDERSMAGNING efter generalforsamlingen.

Halvanden time med et lettilgængeligt foredrag om cider generelt, produktionsmetoder og de forskellige regioner. Smag på omkring 8 forskellige cidere fra England, Frankrig , Spanien og Danmark.

I de områder hvor man har lavet cider i op mod 2000 år, bliver ordet (cider, cidre, sidra) brugt om vin lavet på æblemost - på samme måde som vores almindelige vin er lavet på druemost. Men i dag bliver ordet cider bliver brugt om mange forskellige drikkevarer.

Smagningen giver en grundlæggende indsigt i, hvad cider er, og tager Jer med rundt i ciderens store verdener. Verdener der er mindst ligeså vidtfavnende som vinens.

Der er langt fra de engelske cidere, der tit minder om øl, til de mere vinøse franske der giver mindelser om naturvin, men stadig er mousserende, og så til de nordspanske som enten er tænderskærende syrlige eller er lavet efter cava-tradition med masser af bobler og friskhed.

På trods af de store forskelle, vover vi alligevel at lave en smagning, der tager os rundt om de store europæiske ciderregioner. Vi mener, der er en grund til, at cider er den hurtigst voksende alkohol i verden, den er liflig og boblende, den passer perfekt til de nordiske køkkener, den er let både smagsmæssig og alkoholmæssig. Så kom, smag og få et indblik i ciderens store verden – og få udvidet din egen.